L'exconseller Ignasi Farreres, president del Centre d'Estudis Econòmics i Socials, ha explicat aquest dimarts al matí que els responsables polítics ''haurien de tenir molt present que les infraestructures es fan amb els diners de tots els ciutadans'' i que, per tant, ''cal un retorn i un benefici comú ben visible''. En el Mirador de l'actualitat, dins el programa El primer cafè de Ràdio Estel, Farreres ha assegurat que el corredor mediterrani, aprovat pel Parlament Europeu el 19 de novembre passat, ''no només beneficiarà Catalunya, sinó també la Comunitat Valenciana, Múrcia, Andalusia i, per tant, el conjunt d'Espanya, sempre que s'executi des de la racionalitat''. A més, s'ha mostrat partidari ''d'assolir majories més qualificades en els parlaments a l'hora de decidir inversions en infraestructures''.
Per la seva banda, la diputada de Ciutadans Carina Mejías ha destacat que ''les infraestructures no haurien de servir per guanyar vots, sinó per donar als ciutadans un servei bàsic''. També ha afegit que ''les polítiques territorials i les obres públiques no haurien d'estar condicionades per interessos partidistes o debats sobiranistes, sinó per l'interès de tothom'', i ha posat com a exemple positiu ''el bon clima d'entesa i acords que sovint mostren el conseller Santi Vila i la ministra Ana Pastor''. També ha intervingut en el debat el primer secretari de les Joventuts Socialistes de Catalunya, Javi López, que ha reclamat més atenció al present, concretament ''a l'Estatut català vigent, on es contempla el funcionament d'una Comissió bilateral Estat-Generalitat que no s'ha reunit mai''. El dirigent del PSC, d'altra banda, ha fet autocrítica per les deficiències en la gestió de RENFE Rodalies aquests últims anys, alhora que ha reclamat, com els altres dos membres de la taula, que ''ara es prioritzi des de Catalunya aquest servei'', utilitzat cada dia a Catalunya per centenars de milers de persones.
El Parlament europeu aprovava el Corredor Mediterrani amb 546 vots a favor, 104 en contra i 41 abstencions. A banda d'aquesta mesura d'obligat compliment, que haurà d'estar en funcionament de manera efectiva el 2030, la ministra Ana Pastor va explicar el dia 20 que hi haurà connexió directa d'alta velocitat entre Barcelona i París a partir del 15 de desembre.