Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat, sobretot el recinte firal Gran Via 2, acullen des de dilluns i fins dijous el Mobile World Congress, una cita mundial amb 80.000 assistents d’unes dues-centes nacionalitats diferents. A aquestes xifres, cal afegir els més de 350 milions d’euros que l’esdeveniment deixarà a l’àrea metropolitana i els 1.800 expositors que presenten novetats i propostes. El president de l’associació Catalunya Apps, Pau Font, ha destacat aquest dimarts, en el Mirador de l’actualitat del programa El primer cafè de Ràdio Estel, la importància d’una activitat d’àmbit mundial i en un recinte, el Gran Via 2 de Fira de Barcelona, que és més gran que el de les primeres edicions del congrés.
Pau Font ha recordat que “les marques presenten els productes novedosos a Barcelona, i no pas en altres llocs, i això serà, a més, durant molts anys, fins al 2018 com a mínim, cosa que genera un gran impacte durant l’any, no només durant aquesta setmana més turística o de reserva d’hotels”. El president de Catalunya Apps també ha destacat que “la indústria d’aquí, que és la que s’intenta potenciar amb molta gent que es dedica al teixit empresarial de Catalunya, té en el Mobile World Congress un gran aparador per generar negoci aquests dies i durant l’any”.
Per la seva banda, l’enginer Jordi Dalmases ha destacat la importància de la marca Barcelona, molt coneguda a tot el món, sobretot en grans països com la Xina, on ell ha viscut els últims anys. “Catalunya no es coneix, però Barcelona és una marca molt forta, molt sòlida i amb els valors locals molt ben transmesos, sobretot el seny, el bon mètode de treball, el caràcter mediterrani, la llum i la gastronomia. Tot això genera una allau de turisme asiàtic. Des de la Xina, fins fa poc, no es podia viatjar perquè tot estava regulat, i ara venen molts turistes xinesos que es veuen, per exemple, cada dia a la Sagrada Família”, ha explicat.
Oriol Marimon, també creador d’Apps i vicepresident de l’associació que agrupa aquests professionals tecnològics, ha destacat que les nombroses i variades activitats del Mobile World Congress li han permès descobrir una part del patrimoni de Barcelona que no coneixia, tot i viure a la ciutat. “Gràcies al Mobile World Congress i a tot aquest microcosmos d’esdeveniments que es produeixen al voltant del gran congrés, dilluns a la nit i durant tota la setmana, hi havia una sèrie d’activitats. I gràcies a un d’aquests encontres, organitzat per empreses americanes, vaig poder descobrir un edifici situat als jardinets de Gràcia que no tenia ni idea que existia. És una obra modernista preciosa que no hauria conegut potser fins d’aquí a molts anys”, ha dit.
En el col•loqui d'aquest dimarts a Ràdio Estel, també ha intervingut l’economista Josep Lluís Masriera, que a més de subratllar també la bona salut que té la marca Barcelona, s’ha referit a la compra de Whatsapp per Facebook, alhora que ha situat aquests dos noms propis en una part de l’èxit del Mobile World Congress. Masriera ha recordat que “la compra de Whatsapp comporta que Facebook elimina un competidor, i ara tindrà més força”, i ha afegit que, “per exemple, les accions del Facebook estaven aquest dilluns a 71,29 dòlars, xifra que és gairebé la meitat del que ha costat la compra de Whatsapp”. El Congrés Mundial de Telefonia Mòbil genera més de 7.200 llocs de treball temporal, en unes jornades d’àmbit mundial on s’han implicat aquesta vegada 91 empreses catalanes, 34 més que l’any passat.
Podeu escoltar tot el col·loqui aquí (a partir del minut 27'45")