El Mobile World Congress és una oportunitat excel•lent per donar a conèixer la fira més important de mòbils de tot el món i per oferir la ciutat de Barcelona al món sencer. Milers de turistes i congressistes de tot el món es donen cita en uns dels esdeveniments més rellevants de l’any a la capital catalana. És per aquest motiu que, en el programa El Mirador de l’Actualitat, hem parlat amb Carla Garriga, responsable de comunicació del grup Cooltra, i Ignasi Farreres, president del Centre d’Estudis Econòmics i Socials. L’edició d’aquest any del MWC ha tancat portes amb 108.000 visitants, un 7% més dels qui hi van anar en l’edició passada. Per aquesta raó, segons Farreras, "la presència a la fira de milers d’empreses, com també de més de 100.000 reserves en hotels i la creació de 13.200 llocs de treball, han estat les constats més habituals aquests dies a la ciutat comtal".
Garriga, que ha assistit a Mobile World Congres, s’ha centrat més en la seva experiència a dintre de la fira, i ha remarcat que "el primer dia tothom tenia moltes ganes de viure el Mobile per a dins". La responsable de Comunicació del Grup Cooltra treballa en el sector de les motos elèctriques, que aquest any han augmentat d'un 40% en relació amn l’anterior i que han format part també del Mobile World Congress. Ha destacat que "a l’acte eren freqüents les conferències sobre les avantatges que ofereix la tecnologia i la mobilitat". Carla Garriga ha dit, a més, que "el futur de les tecnologies ja no són les smarts cities sino els ecocitys". Farreras, per la seva banda, ha destacat la presència del creador de la plataforma digital ``Netflix´´, Reed Haastings, com una tecnologia amb una forta presència a una gran quantitat de països.