Lesxarxes socials s’han convertit els darrers anys en un terreny ple demanifestacions d’odi, on molta gent aprofita l’anonimat per atemptar contra ladignitat d’individus i col·lectius. L’odi sexual, racial, o ideològic són nomésuna mostra de tot el que ens podem trobar diàriament en aquestes plataformes,on gairebé sempre l’agressor queda impune. No obstant, també són cada vegadamés els que rebutgen aquest odi i utilitzen les xarxes per fer-hi front, ambdiverses iniciatives solidàries.
L’últimad’aquestes iniciatives és una campanya per combatre l’odi contra els musulmansdins i fora de les xarxes socials, que han dut a terme un grup d’alumnes de laFacultat de Comunicació Blanquerna, amb el suport de l’Observatori Blanquerna.La campanya té el nom de Bethekey«sigues la clau», i consisteix a animartots els usuaris de les xarxes perquè ensenyin les seves claus de casa que,simbòlicament, representen les claus contra l’extremisme.
La iniciativa vasorgir de la mà de set joves estudiants, que a partir dels atemptats del 17d’agost passat van començar a observar actituds intolerants cap a la comunitatde l’islam al barri del Raval, i van decidir actuar per resoldre el problema:“Veiem la situació amb gran preocupació i per això pensem que és el moment decanviar i fer sentir les nostres veus”. La campanya està present tant a Instagramcom a Facebook i Twitter (#BeTheKey).
El 14 de maig, un dia clau
El 14 de maigserà una data clau en aquesta campanya, ja que els alumnes la presentaran alscarrers del Raval, on demanaran la participació dels ciutadans perquècontribueixin a eliminar la islamofòbia. D’altra banda, aquest mateix dia, alplató de la Facultat Blanquerna es reuniran joves de diferents confessions iconviccions i explicaran quina creuen que és la clau per canviar el discursislamòfob.