En directe

Matines

PROGRAMES

Bernat Villaronga: "Cal cuidar més els docents; fan una gran feina"

Miquel Mateo, secretari general adjunt de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Bernat Villaronga, professor de Religió, i Lourdes Monfort, professora de l'Escola Pública i autora del…

13 setembre 2018

@IgnasiMiranda

Comparteix
Miquel Mateo, secretari general adjunt de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Bernat Villaronga, professor de Religió, i Lourdes Monfort, professora de l'Escola Pública i autora del Diccionari de les Religions, han analitzat aquest dijous, des del programa El Mirador de l'actualitat, l'inici del curs escolar a Catalunya. Mateo ha destacat que "els alumnes i professors ja s'han incorporat, en diferents moments, i ha començat el curs lectiu amb normalitat pel que fa a l'Escola Cristiana". Ha admès, això sí, que "hi ha preocupació a nivell general perquè, a la roda de premsa de presentació, el conseller Miquel Bargalló va parlar de l'elaboració d'un nou decret d'admissió d'alumnes, el decret de menjadors que regula aquest servei i el pacte per la no segregació per raons econòmiques, temes que ens preocupen per diverses raons, entre elles el finançament dels centres".
Monfort ha destacat que "el clima és positiu, sobretot a l'escola pública, on sovint es renova molt l'equip docent, cosa que és un handicap, però no ens hem de preocupar innecessàriament". Finalment, Bernat Villaronga ha defensat "que la societat i les famílies cuidin més els docents, que fan una tasca important", i ha recordat la importància "d'una formació religiosa general que faci un servei a la formació general dels alumnes".
Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dijous 13 de setembre.
En aquesta edició del programa 'El Mirador de l'actualitat', hem analitzat l’inici del curs escolar i la situació de l’educació a Catalunya. Han començat les classes 1,56 milions d’alumnes a l’ensenyament obligatori a Catalunya, uns 1.300 més que l’any anterior. Alguns canvis en les qualificacions (desapareixen les puntuacions de 0 a 10) i la problemàtica dels centres (una trentena aproximadament) que encara no estan en condicions, han estat igualment presents.

Més actualitat

SOCIETAT

Joan Ramon Riera: “L’Ajuntament de Barcelona no compra la Casa Orsola perquè no compleix els requisits” 

Casa Orsola

El comissionat d’habitatge de l’Ajuntament de Barcelona ha confirmat que es manté el desnonament contra en Josep Torrent, previst per aquesta matinada. “Si hi haguessin novetats, us informarem”

3 febrer 2025

Redacció

SANITAT

Josep Maria Argimon posa en dubte que estiguem preparats per fer front a una nova pandèmia 

5 anys de la COVID

L’exconseller de Salut creu que el país hauria de fer més autocrítica i analitzar què és una pandèmia i com es va gestionar

31 gener 2025

Redacció

POLÍTICA

Ester Capella: “Si no veiem que el PSC fa passes fermes, no donarem suport a les ampliacions de crèdit” 

acords d'investidura

La portaveu d’ERC al Parlament insisteix que el seu partit vol veure avenços en finançament singular, blindatge de la llengua o millores a Rodalies i habitatge

30 gener 2025

Redacció