Davant l'augment de retencions que pateixen les carreteres catalanes cada matí, sobretot les de l'àrea metropolitana de Barcelona, el director del Servei Català de Trànsit (SCT) assegura que es deuen per una tornada a la feina després de la pandèmia i perquè hi ha un 30% dels viatges que abans es feien en transport públic i ara es fan en vehicle privat.
A més, segons Lamiel, les moratòries que s'han aplicat a les restriccions que contemplava la Zona de Baixes Emissions "no han ajudat a la reducció de vehicles", sobretot els més contaminats "que han seguit entrant a Barcelona".
En aquest sentit, una de les solucions que planteja el SCT i que ajudarien a descongestionar les carreteres, sobretot les de l'àrea metropolitana, és que el transport públic sigui "més segur, fiable i confortable", ha dit Lamiel. Una altra de les solucions dependria de posar carrils addicionals com els que es posen el cap de setmana, però durant els dies feiners "és inviable", assegura el director de l'SCT.
D'altra banda, Ramon Lamiel ha contestat a les declaracions que aquest dimecres feia a 'La Vanguardia' el vicepresident de mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, on denunciava una absència del Servei Català de Trànsit en la gestió de les vies d'accés a Barcelona. Segons Lamiel, aquestes paraules "són totalment injustes pels treballadors del Servei Català de Trànsit" i assegura que la presència del SCT "hi és i hi serà sempre". A més, defensa la feina que han fet des de l'SCT per parlar amb operadors i institucions per crear una taula de mobilitat que ajudi a solucionar els problemes actuals.
Lamiel ha manifestat que "on hi ha una falta de lideratge" és en l'àrea de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, que "s'ha centrat en la mobilitat urbana, però no en la gestió del ferrocarril en la zona metropolitana, que ajudi a eliminar el vehicle privat."
Sobre les retencions a l'autopista AP7, Ramon Lamiel, creu que l'eliminació de les estructures dels peatges "ajudaran a reduir les retencions".