En directe

Fórmula Estel

MEDI AMBIENT

El president del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, considera que les moratòries a la Zona de Baixes Emissions "ajuden molt poc" a descongestionar les carreteres

En una entrevista a Ràdio Estel, Lamiel considera "totalment injustes" les paraules del vicepresident de mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, que parlava d'una absència del Servei Català de Trànsit (SCT) en la gestió de les vies d'accés a la ciutat.

21 octubre 2021

Redacció

Comparteix
Foto: Gencat

Davant l'augment de retencions que pateixen les carreteres catalanes cada matí, sobretot les de l'àrea metropolitana de Barcelona, el director del Servei Català de Trànsit (SCT) assegura que es deuen per una tornada a la feina després de la pandèmia i perquè hi ha un 30% dels viatges que abans es feien en transport públic i ara es fan en vehicle privat.

A més, segons Lamiel, les moratòries que s'han aplicat a les restriccions que contemplava la Zona de Baixes Emissions "no han ajudat a la reducció de vehicles", sobretot els més contaminats "que han seguit entrant a Barcelona".

En aquest sentit, una de les solucions que planteja el SCT i que ajudarien a descongestionar les carreteres, sobretot les de l'àrea metropolitana, és que el transport públic sigui "més segur, fiable i confortable", ha dit Lamiel. Una altra de les solucions dependria de posar carrils addicionals com els que es posen el cap de setmana, però durant els dies feiners "és inviable", assegura el director de l'SCT.

D'altra banda, Ramon Lamiel ha contestat a les declaracions que aquest dimecres feia a 'La Vanguardia' el vicepresident de mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, on denunciava una absència del Servei Català de Trànsit en la gestió de les vies d'accés a Barcelona. Segons Lamiel, aquestes paraules "són totalment injustes pels treballadors del Servei Català de Trànsit" i assegura que la presència del SCT "hi és i hi serà sempre". A més, defensa la feina que han fet des de l'SCT per parlar amb operadors i institucions per crear una taula de mobilitat que ajudi a solucionar els problemes actuals.

Lamiel ha manifestat que "on hi ha una falta de lideratge" és en l'àrea de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, que "s'ha centrat en la mobilitat urbana, però no en la gestió del ferrocarril en la zona metropolitana, que ajudi a eliminar el vehicle privat."

Sobre les retencions a l'autopista AP7, Ramon Lamiel, creu que l'eliminació de les estructures dels peatges "ajudaran a reduir les retencions".

https://www.ivoox.com/player_ej_77150126_6_1.html

Més actualitat

SOCIETAT

"Sembla que ningú vulgui aprendre català i la realitat és que la població migrada genera una demanda que no rep resposta"

consellera Mònica Martínez reclamació dels deutes a les persones vulnerables

En una entrevista al programa El Matí a Ràdio Estel, la consellera Mònica Martínez Bravo aposta per donar “totes les eines possibles perquè tothom aprengui català” abans de convertir-ho en un requisit, tal com exigeix Junts en el traspàs de competències

19 desembre 2024

Redacció

SOCIETAT

La UGT denuncia "un joc psicològic" de l’ajuntament i les empreses de neteja per dissuadir els treballadors de fer vaga 

vaga d'escombraries a Barcelona

El sector de la neteja es troba en una situació “límit” i recorda que a Barcelona no hi ha hagut una vaga d’escombraries des dels anys 80

17 desembre 2024

Redacció

POLÍTICA

Joan Tardà: “Junqueras és el millor producte que té ERC. És el que millors prestacions ofereix”

L'exdiputat d'ERC al congrés veu fonamental que el partit faci una integració política i nacional del 35% de la població activa d'origen migrant per avançar en el referèndum d'autodeterminació

16 desembre 2024

Redacció