En directe

La Missa de cada dia

COVID

ESCOLES

USTEC critica la tornada presencial a les aules amb el protocol actual

En una entrevista al Matí a Ràdio Estel, la portaveu nacional, Iolanda Segura, preveu que sortiran més sentències sobre el castellà a les escoles i demana a la Generalitat blindar la immersió lingüística.

5 gener 2022

Redacció

Comparteix

La portaveu nacional d'USTEC, Iolanda Segura, s'ha mostrat indignada amb l'acord de tornar a les escoles amb el mateix protocol i sense cap canvi. "Si hem de posposar la tornada per posar un cert distanciament i fer cribratges, això és el que s'hauria de fer", ha apuntat. En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', Segura ha considerat que les mesures actuals per frenar l'expansió de la Covid-19 són insuficients i ha demanat "mascaretes FFP2, sistemes de ventilació addicionals o la reducció de ràtios".

"L'any passat ens vam trobar que hi va haver tanta baixa laboral i confinaments, que ens vam quedar sense gent a les borses d'especialitats i això tornarà a passar perquè no som immunes. Si no es fa filtratge abans que eviti que persones positives accedeixin als centres, el virus es propagarà, serem un polvorí", ha alertat Segura.

"Si no es fa filtratge abans que eviti que persones positives accedeixin als centres, el virus es propagarà. Serem un polvorí."

Iolanda Segura també ha criticat la "falta de resposta per part de les administracions" i ha alertat que les decisions "sempre les sabem per la premsa". Sobre les sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que ordenen a fer el 25% de les classes en castellà, Segura ha comentat que "ens haurem d'acostumar perquè sembla que hi hauran més que han de sortir" i ha manifestat que "és una campanya contra la llengua i del català de fa segles".

Aquest dimarts, el Govern de la Generalitat ha anunciat que donarà suport jurídic a totes les escoles a directors i professors que vulguin defensar el model actual d'escola catalana davant la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que ordena a fer un 25% de castellà a les aules. Però Segura ha comentat que no l'entenen massa i ho considera contradictori.

"Hi ha escoles que es declaren insubmises en aquesta sentència. Aquí el departament d'Educació haurà de dir que nosaltres assumirem la responsabilitat d'aquestes decisions i blindarem la immersió lingüística en l'àmbit normatiu i legislatiu. És el que no s'ha fet fins ara i per això tenim el que tenim".

Entrevista a Iolanda Segura, portaveu nacional d'USTEC

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACTUALITAT

EGM

RÀDIO ESTEL

Sense categoria

Ràdio Estel consolida la seva audiència amb 16.000 oients diaris

EGM Ràdio Estel

Ràdio Estel puja 3.000 oients respecte l'onada de l'any anterior, segons l'EGM

22 abril 2025

Redacció

PAPA FRANCESC

Armand Puig: "Ha estat un papa del futur"

Armand Puig i el papa Francesc

El president de l'agència de la Santa Seu per la qualitat a les Universitats i Facultats Eclesiàstiques creu que la sortida del papa Francesc al carrer diumenge de Pasqua "tenia un aire de comiat"

22 abril 2025

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA MÓN

Mor el Papa Francesc: el llegat del primer pontífex procedent del continent americà

Mor el Papa Francesc

Més d'una dècada de pontificat, amb prop de mig centenar de viatges fora d'Itàlia, quatre encícliques, desenes d'exhortacions, la proximitat i grans reformes, són el seu principal llegat

21 abril 2025

Redacció