En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', Xavier Matilla, arquitecte en cap de l'Ajuntament de Barcelona, ha dit que ara, Via Laietana és un "espai hostil" i que la seva transformació s'emmarca en el procés de transformació que estan fent altres grans ciutats. El repte, ha afegit, és fer "una ciutat més amable" que posi la "la salut al centre" per combatre els "alts nivells de contaminació atmosfèrica i acústica". Matilla defensa, per tant, la transformació d'un dels principals eixos de la ciutat perquè, diu, cal avançar cap a una ciutat "més saludable".
Les obres, que comencen avui, suposaran una alteració de la mobilitat i es faran "en dues fases", la primera serà d'Urquinaona al Mercat de Santa Caterina. Durant aquest període, "es mantindran dos carrils de baixada i un de pujada". Això sí, ara ja "es començarà a desviar el transport públic de pujada".
Segons l'arquitecte en cap de l'Ajuntament de Barcelona, tenen estudis que demostren que els itineraris alternatius cap a Passeig Picasso o Urgell "no hauran de suportar un col·lapse" perquè el trànsit que ara puja per Via Laietana té "espai suficient per desviar-se". Malgrat això, l'arquitecte en cap de l'Ajuntament de Barcelona confia que també molta gent, davant les obres, ja optarà per no agafar el transport privat.