Després d'analitzar les dades de l'enquesta sobre usos lingüístics a la ciutat de Barcelona, que evidencien que la meitat de la població no utilitza gairebé mai el català, el govern local de la ciutat creu que la situació es pot revertir perquè "el nivell de coneixement del català és molt superior al seu ús". Així ho ha afirmat a Ràdio Estel la coordinadora de les mesures pel foment del català, Marta Rovira, que aposta per la promoció de referents catalans a les xarxes socials per fer més atractiu el català entre els més joves. "A les xarxes socials ens calen influencers en català", ha conclòs Rovira.
De fet, segons les dades de l'enquesta, l'ús de la llengua catalana entre els joves no arriba al 25% a la meitat dels districtes de Barcelona. Això, segons Rovira, és perquè els joves "es mouen en entorns més diversos que les persones grans i sobretot es relacionen més amb persones migrades i això fa que si no ets molt militant del català, t'acabes adaptant al castellanoparlant". Tot i això, el missatge és esperançador perquè "la gent entén la llengua" i per això cal des de l'administració "seduir, convèncer i facilitar que s'utilitzi el català".
"No tenim en compte que la majoria de la població entén el català i, per tant, el podem utilitzar"
En aquest sentit, les mesures proposades per l'Ajuntament de Barcelona impliquen, d'una banda, fomentar que totes les interaccions de l'administració amb el ciutadà siguin en català, i de l'altra, que es promocioni els referents digitals catalans entre els més joves. Concretament, una de les propostes que ha explicat Marta Rovira és acostar a les escoles i instituts els 'influencers' catalans d'internet igual que es fa amb els escriptors.