Joan Gamero és taxatiu: el nombre d'alumnes que se senten assetjats al seu centre educatiu va en augment. En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', Gamero, vocal en pedagogia i escola del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, ha assegurat que la pandèmia ha empitjorat la situació, ha augmentat la dependència amb els telèfons mòbils i la fragilitat emocional dels adolescents. Gamero creu que s'hauria d'analitzar si "els nostres fills i alumnes estan preparats per tenir mòbil i fer ús de les xarxes socials", o si al contrari, hi tenen accés massa aviat. Igual -afirma- que posem límits en donar un cotxe als nostres fills.
La frontera per detectar què és conflicte i què assetjament escolar pot ser difícil de veure, però segons el pedagog, depèn de la percepció d'un mateix, perquè "tot i que els indicadors no ho mostrin, si tu penses que t'estan fent 'bullying', ho estàs vivint com a tal". Per tant, la feina de l'escola és ajudar, que l'alumne pugui comunicar com se sent. Per Gamero també és important deixar enrere la por "a ser un espieta", que pot portar a situacions de risc general. Amb tot, el pedagog insisteix que "el focus d'una situació de risc no només està a l'escola, sinó que també es troba en el context de l'alumne" i conclou que "abans els conflictes es limitaven a l'horari escolar i ara són de 24 hores al dia".
"Tot i que els indicadors no mostrin que un cas és 'bullying', per a qui pensi que s'ho estan fent, ho està vivint com a tal"