El Servei Català de Trànsit fa un balanç positiu de l’operació anada i retorn de la Setmana Santa d’aquest 2023. En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', Ramon Lamiel ha destacat que cada vegada hi ha més conductors que s’informen sobre l’estat de les carreteres i programen la seva hora de sortida en funció del trànsit. "La programació del viatge funciona i els pics de trànsit demostren que la gent s’informa i ha après a conduir amb les limitacions de velocitat", ha apuntat Lamiel.
El director del Servei Català de Trànsit (SCT) ha afegit que, en el tram que va de Martorell fins a Sant Sadurní d’Anoia, ara hi circulen 30.000 vehicles més, en comparació amb abans de l’alliberament dels peatges, i 8.000 d’aquests vehicles són pesants. És per aquest motiu que el director del SCT ha explicat que la limitació de 100 km/h ha permès ordenar els vehicles més pesants a la dreta, una mesura que només s’implementaria en moments de màxima intensitat.
D’altra banda, Lamiel ha remarcat que l’AP-7 ha quedat petita en alguns llocs, sobretot a la zona de l’Ebre, on la via només té dos carrils i no té la capacitat suficient per assumir la mobilitat que hi ha. A més, des del Servei Català de Trànsit, el director explica que han "identificat 4 trams on els accidents eren els causants de les retencions i, per aquesta raó, s’ha decidit posar en marxa l’obertura de portes d’autopista per tal de poder col·locar, quan sigui necessari, un carril addicional per drenar aquests accidents", ha sentenciat Lamiel a Ràdio Estel.
"Hem identificat 4 trams a l'AP-7 on els accidents eren els causants de les retencions i hem posat en marxa l'obertura de portes d'autopista per col·locar, quan sigui necessari, un carril addicional per drenar aquests accidents"