Quins són els consells de l'Agència Catalana del Consum (ACC) per comprar amb la imminència del Black Friday, aquest 24 de novembre? Ja hi ha botigues i comerços en línia que fa setmanes que habiliten ofertes amb motiu d'aquest dia!
Sigui com sigui, Albert Melià, director de l'Agència Catalana del Consum, ha recomanat en el programa La Caravana de Ràdio Estel que s'escullin comerços electrònics "segurs i de confiança, que ja coneguem o dels quals tinguem referència".
"Si accedim a una pàgina web que no hem vist mai, hem de mirar que sigui acurada, que no hi hagi traduccions mal fetes, que sigui correcta, que hi hagi les dades de contacte del venedor, una adreça física de l'empresa, que totes les condicions de pagament i enviament estiguin clares i una pista molt important és que l'adreça de la pàgina comenci per https:", ha aconsellat Melià.
"Una pista molt important per saber que una botiga 'online' és segura és que l'adreça de la pàgina web comenci per https:"
El director de l'Agència Catalana del Consum ha manifestat que no és recomanable entrar a botigues virtuals mitjançant enllaços que arribin per correu electrònic o per altres xarxes. "Cal anar directament a la pàgina", ha assegurat. Melià també ha recomanat que les pàgines web siguin de la Unió Europea, ja que hi ha una regulació que protegeix els consumidors.
Pel que fa als pagaments, el director de l'ACC ha recordat que "s'ha de desconfiar si fan pagar per transferència bancària", ja que assegura que "és un mètode menys segur".
"El pagament per transferència bancària és un mètode menys segur"
Conserva el tiquet de compra per reclamar més tard
Melià ha recomanat als consumidors que, a l'hora de comprar, sigui per internet o a la botiga física, conservin tota la informació possible per si més tard s'han de posar reclamacions. "És important conservar els justificants de compra i en el cas d'haver-la fet per internet, el correu de confirmació", ha matisat el director de l'ACC. També ha avisat que, si en el termini d'un mes l'empresa no ha donat resposta, es pot "denunciar a les oficines de consumidors".