El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, creu que la Direcció General de Trànsit (DGT) s'equivoca en el model i anàlisi de la moto, el col·lectiu amb una taxa de sinistralitat més elevada. "M'agradaria veure l'anàlisi que fan, perquè la solució final siguin mesures de seguretat passiva com els guants o el casc", ha assegurat en una entrevista a La Caravana de Ràdio Estel. Creu que són mesures bones, però que actualment ja s'estan implementant. A més, recorda que Catalunya és un país "molt 'motero'".
En aquest sentit, Lamiel explica que Trànsit informa de les rutes amb més sinistralitat. Però també es forma als motoristes i s'han millorat les infraestructures i pintat el traçat. Tot plegat, amb la col·laboració dels Mossos d'Esquadra, que s'encarreguen de fer controls per aconseguir reduir les morts del col·lectiu. L'any passat, 53 motoristes van perdre la vida a les carreteres catalanes. "Les motos ens preocupen", remarca Lamiel.
"Les motos ens preocupen"
L'avançament de l'edat de conduir
Sobre l'anunci de la DGT d'avançar l'edat de conduir a 17 anys, sempre que vagin acompanyats d'un adult, Laimiel considera que "no és una necessitat que expressi el país". "No ho considerem prioritat".
En tot cas, creu que tant la DGT com la directiva europea, haurien de posar l'accent en aquells permisos de conduir bescanviats en països tercers fora de la UE. "Aquestes persones arriben a les nostres carreteres i, per tant, haurien de tenir formació", remarca. Trànsit ofereix formació de manera voluntària perquè aquests conductors puguin conduir en vies tensades com l'AP-7.
Objectiu 2030
Lamiel valora que la xifra de 150 víctimes mortals durant l'any passat és una "bona-mala notícia", ja que la xifra s'ha reduït un 6% respecte de l'any 2019, abans de la Covid, tot i que creu que hauria de ser molt inferior. "Anem amb la tendència necessària per arribar el 2030 amb una reducció a la meitat dels morts a les carreteres catalanes", remarca.
"Cal aliar-nos amb les tecnològiques per fer un bon ús dels navegadors"
El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, recorda que l'ús del telèfon mòbil continua sent la principal causa de distracció al volant. Ara bé, Lamiel també recorda que un 45% dels conductors s'informen a través dels navegadors del cotxe o dels telèfons mòbils. Per això, assegura que Trànsit s'hauria d'aliar amb les empreses tecnològiques que tinguin aquestes aplicacions perquè hi hagi la possibilitat de preguntar al navegador i que aquest respongui.