En directe

El Matí a Ràdio Estel

MOBILITAT

Núria Pérez: "La gent agafa el cotxe o la moto per hàbit moltes vegades"

La cap de l'àrea de mobilitat de l'Institut Metròpoli defensa que calen polítiques perquè aquests usuaris deixin el cotxe o la moto

12 febrer 2024

Redacció

Comparteix

4 de cada 10 desplaçaments en vehicle privat es podrien substituir per anar en bici, transport públic o caminant, en un temps competitiu. És una de les dades que revela l'últim estudi de l'Institut Metròpoli, que també apunta que el 9% de les persones que va en vehicle privat ho fa per rutina.

"El 9% de les persones que va en vehicle privat ho fa per rutina"
Cotxes i motos circulen per la Ronda del Mig de Barcelona | Pau Cortina (ACN)
Cotxes i motos circulen per la Ronda del Mig de Barcelona | Pau Cortina (ACN)

Núria Pérez, cap de l'àrea de mobilitat de l'entitat, assenyala que ja "és un hàbit moltes vegades". En una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel, Pérez ha defensat que cal "fer polítiques perquè aquests usuaris experimentin les polítiques sostenibles", és a dir, que puguin provar aquestes noves maneres de desplaçar-se per veure si els surt a compte passar-se al transport públic o a la bicicleta. La cap de l'àrea de mobilitat de l'Institut Metròpoli ha remarcat que les possibilitats de fer el canvi modal hi són. "Un 82% dels enquestats declaren que estarien disposats a canviar el mode de transport per millorar la qualitat de l'aire de la seva ciutat", ha recordat.

"Un 82% dels enquestats declaren que estarien disposats a canviar el mode de transport per millorar la qualitat de l'aire de la seva ciutat"

Pérez ha manifestat que iniciatives com el Bicing a Barcelona o l'AMBici dins de l'àrea metropolitana estan començant a desbancar el patinet elèctric en favor de la bicicleta i la bicicleta elèctrica. La cap de l'àrea de mobilitat de l'entitat ha defensat que la creació de carrils bici o l'augment de freqüències al transport públic ajuden, tot i que encara queden "moltes polítiques per fer". "S'han de superar barreres d'accessibilitat al transport col·lectiu, adaptar la informació al transport públic, millorar el servei de Rodalies i, als entorns amb baixa densitat, no renunciar a fer polítiques a favor dels mètodes de mobilitat més sostenibles", ha comentat Pérez.

L'estudi també recull un lleu però creixent canvi de tendència. "Hi ha un percentatge de les persones enquestades que declaren que el motiu pel qual agafen el transport públic és per consciència ambiental. No és significatiu però va creixent. La lluita contra el canvi climàtic va calant entre la població més jove".

Núria Pérez, cap de mobilitat de l'Institut Metròpoli: "La gent agafa el cotxe o la moto per hàbit moltes vegades"

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Francisca Verdejo: “El maltractador cada vegada és més jove” 

edat dels maltractadors

La magistrada delegada dels jutjats de violència sobre la dona de Barcelona creu que la clau és que la societat cooperi i que la prevenció comenci en l’àmbit familiar 

25 novembre 2024

Redacció

RELIGIÓ

La diòcesi de Sant Feliu acomiada el bisbe Agustí Cortés

L'administrador apostòlic assegura que, en aquesta celebració del 24 de novembre a les 18 hores, vol "donar gràcies a Déu per allò de bo que hagi passat aquests 20 anys"

22 novembre 2024

Redaccció

Sense categoria

Marta-Illa Raga: “Els arrendadors tenen un salari el doble que els dels llogaters sense comptar les rendes que ingressen” 

crisi de l'habitatge

La investigadora de l’Institut de Recerca Urbana Idra recorda que si els propietaris deixessin de percebre rendes, aquests “no baixarien de classe”

22 novembre 2024