En directe

El Matí a Ràdio Estel

POLÍTICA

Clara Ponsatí sobre el nou referèndum d'independència proposat per Aragonès: “És l’enèsim unicorn de la política catalana” 

L'encara eurodiputada ha fundat un nou partit polític independentista, Alhora, i defensa que "l'autodeterminació de Catalunya no és un problema d'encaix, sinó d'alliberació"

2 abril 2024

Redacció

Comparteix

Clara Ponsatí ha valorat el nou referèndum d'independència proposat per Pere Aragonès perquè encaixi dins de la Constitució i l'ha qualificat de "l'enèsim unicorn de la política catalana". En una entrevista a Ràdio Estel, l’encara eurodiputada i impulsora del nou partit polític independentista Alhora, que ha aconseguit els avals necessaris per presentar-se a les eleccions catalanes del 12 de maig, ha defensat que “l’autodeterminació de Catalunya no és un problema d’encaix, sinó d’alliberació". "Necessitem polítics que ens vulguin alliberar i no encaixar”, ha dit. 

Clara Ponsatí, el 4 de febrer de 2024, a Ràdio Estel

Clara Ponsatí als estudis de Ràdio Estel el 2 d'abril de 2024 | RÀDIO ESTEL


"La solució passa per obeir el mandat de l'1 d'octubre i tornar a engegar la mobilització social"

“Espanya ha dit que la Constitució no admet cap autodeterminació, seguir pensant amb una cosa que no passarà és absurd”, ha sentenciat Ponsatí en l'entrevista a La Caravana. A més, ha defensat que “cal obeir el mandat de l’1 d’octubre” i creu que des d’aleshores hi ha hagut un “retrocés” per “avançar cap a la independència”. “Hem perdut bous i esquelles en termes d’eines”, ha manifestat, després de deixar clar que "no s'ha d'esquivar el conflicte amb Espanya".

L’eurodiputada ha valorat que “els partits polítics tenen la independència com un ideari, igual que el partit socialista té el socialisme”. Davant d’aquesta situació, Ponsatí aposta per “tornar a engegar la mobilització social” com a solució per aconseguir la independència de Catalunya “en 4 anys”. “Això no es fa bufant i fent ampolles, es fa com s’han fet les independències a altres països del món i en 4 anys es podria fer”, ha comentat l’eurodiputada. Ponsatí ho veu “poc probable que hi hagi les eines polítiques tan de pressa, però és possible”.  

Ponsatí ha comentat que Alhora, el partit que ha fundat amb el filòsof Jordi Graupera, “acull gent des de l’esquerra independentista fins al catalanisme liberal” i que l’objectiu és treballar per “la independència de Catalunya”. “Treballant per la llibertat no es pot esquivar el conflicte amb Espanya i hi ha dirigents polítics que han renunciat a mantenir el conflicte i això ens ha afeblit”, ha manifestat.  

“AVUI CELEBREM QUE HI SEREM” 

Aquest dimarts, el nou partit polític Alhora ha aconseguit els avals necessaris per presentar-se a les eleccions catalanes del 12 de maig i Ponsatí ho ha celebrat. L’eurodiputada encara no ha concretat qui serà el cap de llista, però ha comentat que ho anunciaran aquesta setmana.

Ha explicat que el nou projecte polític que lidera busca ser “una alternativa” a l’independentisme català. “Hi ha 700.000 vots independentistes que han desaparegut. Estem aquí per oferir una alternativa”, ha assegurat. Ponsatí s’ha mostrat crítica amb els líders independentistes de l’1 d’octubre: “No van fer la feina que havien de fer”.  

Clara Ponsatí: "(El nou referèndum d'independència proposat per Aragonès) és l'enèsim unicorn de la política catalana"

0:00 / 0:00

Més actualitat

ARQUEBISBAT DE BARCELONA

Sense categoria

La Sagrada Família incrementarà la dotació del Fons d'Acció Social 2025 fins als 4,9 milions d'euros

La Sagrada Família incrementarà la dotació de del Fons d'Acció Social.

La Sagrada Família també ampliarà el Fons d'Acció Social del 2025 a les diòcesis de Sant Feliu i Terrassa

27 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

POLÍTICA

política

Sense categoria

Artur Mas: “Cada cop estic més decidit a presentar una querella per l’Operació Catalunya” 

Mas està decidit a presentar una querella per l’Operació Catalunya

L'expresident de la Generalitat entén que Junts "ensenyi les dents" al PSOE de tant en tant perquè compleixi els acords

27 març 2025

Redacció

ARQUEBISBAT DE BARCELONA

Sense categoria

Òscar Martí, nou director de Ràdio Estel

Martí compaginarà la direcció de Ràdio Estel amb la direcció del setmanari d’informació cultural i religiosa, Catalunya Cristiana.

26 març 2025

Redacció