Pere Puig, cap del departament de geociències marines de l'Institut de Ciències del Mar de Barcelona, s'ha mostrat sorprès que el submarí només es pugui tancar des de fora i la tripulació no tingui l'oportunitat d'obrir la nau des de dins. En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', Puig ha explicat que les condicions dels submarins amb els quals ell ha fet expedicions no té res a veure amb les del Titan.
"En els dos submarins on he pujat pots tancar des de dins, hi ha una maneta i tanques una cúpula que sella perfectament. La mateixa pressió de l'aigua fa que la semiesfera pressioni contra l'estructura del submarí i segelli perfectament", ha manifestat Puig.
"En els dos submarins on he pujat pots tancar des de dins"
Pere Puig
Agustí Martín, degà de la Facultat de Nàutica de Barcelona i capità de la marina mercant, ha remarcat que l'empresa del submarí desaparegut "fa l'efecte que anaven bastant per lliure i amb els seus departaments d'investigació I+D han desenvolupat l'embarcació. El fan servir i el porten en un vaixell amb bandera de països de conveniència no habituals, en aigües internacionals amb gent d'un gran poder adquisitiu".
Sobre el risc d'accident diu que "no acostuma a passar, però aquest cop ha acabat passant", ha sentenciat Martín.
Puig també s'ha mostrat sorprès perquè aquesta embarcació no tingués l'homologació pertinent ni protocol de rescat. "Quan vaig baixar jo amb el submarí el pilot em va dir, baixarem tants metres, si passa res hi haurà un protocol de rescat amb robots que baixen remotament i posen en marxa un rescat amb temps de treure't".
"La part crícia és la fondària a la qual estan, 3.800 metres"
Els dos experts coincideixen que el rescat serà complicat perquè diu que "la part crítica és la fondària a la qual estan, 3.800 metres", però assenyalen la importància que igualment no es deixi de buscar-los. Puig també ha recordat un cas d'èxit d'un submarí desaparegut que van rescatar els tripulants amb vida després d'excedir 12 hores del límit d'oxigen.