Segons la seva portaveu, Esther Lorente, l'estafa del sí és la més habitual i es produeix de dues maneres: "reps una trucada, contestes sí i ningú et contesta i al cap d'uns minuts et surt una locució que diu que has contractat un nou servei o una assegurança; i l'altra operativa és la que et truquen en nom de la teva companyia telefònica o d'un altre servei, t'ensarronen parlant molta estona, et fan preguntes i en algun moment tu dius sí i graven aquest sí i et canvien dels serveis de subministraments". Segons la responsable de l'OCU, aquest sí no té cap mena de validesa, i per això recorda als usuaris que en la contractació online o telefònica, tot i que sigui feta de manera fraudulenta, l'usuari disposa de 14 dies per a desestimar aquesta contractació o canvi de companyia.
Per tal de sancionar les empreses que duen a terme aquest tipus de pràctiques, Lorente ha incidit durant una entrevista al programa Fabricació Pròpia de Ràdio Estel en la importància de denunciar davant de l'Agència de Protecció de Dades o, si algú sospita que és víctima d'un frau, anar als Mossos d'Esquadra. Més enllà de l'estafa del sí, l'OCU també adverteix dels missatges que arriben a través de whatsapp i en nom de la pròpia entitat bancària.