La Generalitat ha posat en marxa el pla per lluitar contra la pressió estètica. Entre les diverses mesures que inclou, la proposta del Govern obligarà les grans marques de roba a oferir més talles. A l'abril s'aprovarà el pla, que exigirà que les botigues informin sobre l'equivalència amb les mides corporals. En una entrevista al programa El Matí a Ràdio Estel, la directora de l'Institut Català de les Dones, Meritxell Benedí, ha dit que l'atracció estètica és una forma de violència masclista simbòlica. "És una de les principals causes del malestar físic i mental que afecta l'autoestima de les dones", ha assegurat Benedí, que ha afegit que "des de ben petites, intentem encaixar en uns cànons estètics que només busquen satisfer als altres".
Sobre el pla d'acció, la presidenta de l'Institut Català de les Dones ha concretat que els establiments hauran de tenir definida quina és la correspondència entre la talla i les dimensions corporals. "La nostra intenció no és sancionar les empreses sinó canviar mentalitats i contribuir al fet que les dones se sentin més a gust amb els seus cossos sense imposicions externes" ha reiterat Benedí, que ha remarcat que "tots els cossos són vàlids" i que "no funciona un sistema que, per maximitzar els seus beneficis, posa en risc la salut mental, física i autoestima".
Pel que fa al paper que juguen les xarxes socials, Meritxell Benedí ha criticat que el món digital sigui qui defineixi quins cossos han de ser referents, quins són bonics i quins són lletjos. "El pla proposa que es creïn continguts per sensibilitzar la pressió estètica i no deixar de banda que les dones es poden sentir afectades al llarg de la seva vida", ha sentenciat.