
L’ambaixadora d’Espanya a la Santa Seu, Isabel Celaá, ha explicat que el papa Francesc hauria viatjat a les Illes Canàries “amb tota seguretat aquest primer trimestre de l’any, si la salut li hagués permès”. Ho ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha insistit que “el president Pedro Sánchez el va convidar a venir. “Sé que el papa ho volia, però no hi ha hagut temps”, insisteix.
“Hi havia una bona relació entre Sánchez i el papa Francesc”
D’altra banda, ha volgut restar importància a l’absència de Pedro Sánchez al funeral d’aquest dissabte. “No em correspon a mi avaluar les decisions del govern, però puc garantir que hi havia una gran relació d’afecte i respecte entre Pedro Sánchez i el papa Francesc”. Preguntada per les tensions amb qüestions com la resignificació del Valle de Cuelgamuros, Celaá ha volgut calmar les aigües i ha dit que “mai hi ha hagut tensió, sinó diferències entre les dues parts, però també acords al final”.
“Gran governant amb una manera de fer autònoma”
L’ambaixadora d’Espanya a la Santa Seu ha lloat la figura de Francesc, tot assegurant que va ser un “gran governant i un gran coneixedor de conflictes seriosos, com és el cas de la dictadura a l’Argentina. “Sabia llegir la contemporaneïtat i resoldre conflictes de manera molt eficient. A més a més, ha recordat que estava rodejat d’un “equip molt lleial i tenia una manera de fer molt autònoma”.
D’altra banda, ha recordat que el pontífex “creia en una Església oberta i no tancada sobre si mateixa”. Per això, creu que el pròxim paper hauria de seguir la línia de Francesc. Celaá ha reivindicat el seu carisma, personalitat i, en definitiva, la gran capacitat per comunicar no només a través de les paraules, sinó també a través dels gestos. D’entrada, ha recordat que Jorge Mario Bergoglio va escollir el nom de Francesc, pobre d’Assís; o que feia servir les mateixes sabates de sempre, trencant amb la tradició de calçar les sabates vermelles de vellut.