En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', el Coordinador de Seguretat Viària i Mobilitat del Servei Català de Trànsit, Oscar Llatje, ha explicat que amb l'augment del preu dels carburants pel conflicte a Ucraïna i la vaga de transportistes d'ara fa un més, va haver un descens de trànsit que ara s'ha recuperat.
D'altra banda, també ho atribueix a l'aixecament de peatges a les autopistes, com l'AP-7 que ara absorbeixen més trànsit perquè també hi circulen els vehicles que abans anaven per carreteres secundàries.
Un altre dels factors que ha fet pujar el nombre d'accidents és, segons Llatje, que amb l'arribada del bon temps se circula molt més amb moto. En aquest sentit, el Coordinador de Seguretat Viària i Mobilitat del Servei Català de Trànsit demana "prudència i responsabilitat" a la resta de conductors. "Hem de ser conscients que estem en moments de pujada de mobilitat i que quan agafem el cotxe compartirem l'espai amb molta gent, sobretot els caps de setmana" avisa Llatje.
Segons les dades que tenen des del SCT, Llatje ha explicat que durant l'any la mobilitat ha anat "més o menys bé" perquè s'ha mantingut per sota dels nivells prepandèmia, però el passat cap de setmana, que es va saldar amb sis víctimes mortals, "la mobilitat va créixer per sobre dels nivells del 2019", un fet "inèdit" dels anys últims dos anys de pandèmia.
"El passat cap de setmana, la mobilitat va créixer per sobre dels nivells del 2019"
Oscar Llatje ha afirmat que la velocitat és el principal motiu de l'augment de morts en accidents de trànsit i, per això, ha defensat l'ús de radars per evitar que es corri massa amb el vehicle. Segons Llatje, "falten radars" i per això una de les vies on es mirarà d'implantar-ne de nous és a l'AP7. A més, per evitar accidents de trànsit des de l'SCT han avisat que preparen conjuntament amb Mossos d'Esquadra una campanya de controls a les carreteres.