L'Ajuntament de Barcelona creu que la solució per millorar les retencions que cada dia es produeixen en els accessos a la ciutat passa perquè hi hagi una "aposta atractiva en el transport públic". Així ho ha dit en una entrevista a Ràdio Estel la tinenta d'alcaldia de mobilitat Laia Bonet. Segons la regidora, la pandèmia ha canviat els hàbits de molta gent, però creu que si hi hagués una bona oferta per arribar a la ciutat en tren molts ciutadans deixarien d'utilitzar el vehicle privat. En aquest sentit reclama més oferta a Rodalies, però també als Ferrocarrils de la Generalitat, sobretot en la línia del Baix Llobregat. Bonet considera que "hi hauria més demanda si hi hagués més oferta" de ferrocarrils.
La responsable de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona ha explicat que ara mateix la ciutat ha recuperat el 80% de l'ús que es feia del transport públic abans de la pandèmia i assegura que a dins de la ciutat "ja es fan més viatges amb transport públic que en vehicle privat". Pel que s'ha de treballar ara, segons la regidora, és per recuperar el 20% d'usuaris que falten i que ara fan servir el cotxe.
"Dins de la ciutat, ja es fan més viatges amb transport públic que en vehicle privat"
A banda, considera que un cop s'hagi implantat la T-mobilitat, també ajudarà a descongestionar els accessos. En aquest aspecte, sobre les acusacions creuades que hi ha hagut aquests dies pel retard en la implantació d'aquest servei, Bonet creu que "no és moment de buscar culpables, sinó de garantir que l'empresa que el gestiona ho faci amb rigor i amb la seguretat necessària".
Sobre la proposta d'ubicar un peatge a l'entrada de la ciutat, Bonet creu que abans s'hauria d'apostar per mesures que desincentivin l'ús del vehicle, com ara la instal·lació de Park&Ride a les estacions de tren de l'àrea metropolitana. La regidora, a més, explica que les zones blaves formen part d'una mesura que va en aquest sentit.
Una de les infraestructures que ajudarien al fet que les persones deixessin el cotxe a casa és el carril bus que es vol fer a la B-23, entrant a Barcelona per la Diagonal. Sobre això, Bonet ha assegurat que la proposta té el suport de l'Ajuntament, però lamenta que no se'ls hagi convidat a la taula on s'està definint com serà. En tot cas, Bonet ha deixat clar que el carril bus no eliminaria carrils d'entrada a la ciutat.