Alllarg d’aquesta setmana parlaremde la pressió estètica que els mitjans de comunicació, la publicitat i lesempreses de moda exerceixen sobre les persones, especialment sobre les dones.
Elsestereotips de bellesa que s’imposen des de les passarel·les i a travésd’algunes campanyes publicitàries, són una forma més de violència. La promocióde les talles minúscules i de cossos extremadament prims com l’estàndard debellesa que hem d’arribar a assolir pot acabar derivant en trastornsalimentaris.
Aquestesmalalties no tenen una base biològica i un dels factors que les desencadenen ésla pressió social a la que els nois i noies estan sotmesos, fruit dels cànonsestètics amb què la publicitat i els mitjans de comunicació ens bombardegenconstantment. La indústria de la moda, per la seva banda, també juga un paperdestacat en la estigmatització d’aquelles talles que se surten de lesclàssiques 36 i 38.
L’úsdel photoshop en alguns anuncis publicitaris per a reconstruir el cos i la caradels models fa que la imatge que rebem els consumidors sigui esbiaixada i quebusquem assemblar-nos a uns patrons irreals, que senzillament no existeixen.
Acontinuació us adjuntem l’enllaç d’un vídeo que exemplifica la manipulació dela imatge que pot fer el photoshop:
Per atenir més informació sobre els trastorns alimentaris més comuns, clica aquí:
Ésper això que aquesta setmana us preguntem si Creieu que les empresesde moda, els mitjans i la publicitat insideixen en els trastorns alimentaris?