La prolongació de la línia L8, que ha de connectar la Plaça Espanya amb l'estació de Gràcia, començarà a ser una realitat aviat. El president de l'empresa pública Infraestructures.cat, Miquel Buch, ha avançat a Ràdio Estel que les obres es licitaran aquesta tardor. Amb aquesta nova infraestructura quedaran unides les línies del Vallès i Llobregat-Anoia d'FGC.
Miquel Buch ja ha avisat que "no seran unes obres fàcils" i que no per això s'han de deixar de fer. Per això, davant les dificultats que es puguin trobar, Buch no s'ha aventurat a detallar un calendari d'execució.
En aquest mateix sentit, s'ha expressat quan se li ha preguntat per les obres de la Línia 9 del metro de Barcelona, que ha de quedar enllestida l'any 2027. Per a Miquel Buch, però, fixar una data de finalització amb una infraestructura com aquesta és arriscat, perquè "si apareix algun element extraordinari, les obres es tornaran a demorar". "No és el mateix aixecar una paret o construir un institut, que foradar un túnel per sota de Barcelona", ha argumentat el president d'Infraestructures.cat. Ha explicat, també, que ara mateix la tuneladora de l'L9 està foradant a l'altura del carrer Manuel Girona de la capital catalana.
Crisi de govern
Preguntat per la relació entre Junts i Esquerra, Miquel Buch -que va ser conseller d'interior durant el govern de Quim Torra- ha preferit no mullar-se sobre si Junts ha de sortir del govern. Tot i això, creu que els dos partits "trobaran punts en comú" i ha recordat que en un govern de coalició "no tot és plàcid".