SOCIETAT
“Nissan ha estat deslleial; no ha complert el seu compromís”
Tomás Díaz, responsable de Política Industrial de Comissions Obreres i treballador de Nissan, ha acusat aquest dijous l'empresa automobilística d'haver estat "deslleial, perquè no ha…
28 maig 2020
@rafasanahuja / @IgnasiMiranda, 
Tomás Díaz, responsable de Política Industrial de Comissions Obreres i treballador de Nissan, ha acusat aquest dijous l'empresa automobilística d'haver estat "deslleial, perquè no ha complert el seu compromís d'ara fa un any, que consistia a invertir 70 milions d'euros a Catalunya". En una entrevista al programa El Mirador de l'actualitat de Ràdio Estel, el dirigent sindical ha recordat que la multinacional "s'havia compromès, ara fa un any, a invertir 70 milions d'euros a les plantes catalanes". Sobre la decisió de deixar Catalunya anunciada aquest mateix dijous al matí, Díaz ha explicat que, "a hores d'ara, l'únic que se sap és que s'ha comunicat la decisió del tancament i la reestructuració de Nissan i Renault".
El responsable d'Indústria de CC.OO. ha admès que "era una notícia que ja s'estava anticipant des de fa uns mesos, ja que Nissan no feia les inversions necessàries i es veia que el que s'acaba de produir seria una realitat". Sobre el compromís econòmic, ha explicat que, "ara fa un any, es va pactar amb els comitès d'empresa que la direcció es comprometia a invertir 70 milions d'euros, per adaptar les plantes a les produccions de vehicles elèctrics i no contaminants". Tomás Díaz ha afegit que, "com a contrapartida, 600 treballadors passaven a prejubilar-se i, amb això, es garantien un futur més clar". Igualment ha denunciat que "la deslleialtat ve perquè els directius de l'empresa no han complert els seus compromisos, fins i tot després de demanar ajuda als governs per a aquesta inversió, que no s'ha complert".
Díaz s'ha mostrat esperançat davant un possible gir en la situació d'ara: "Es pot revertir la situació. No ens rendirem, tot i que sabem que, quan es fa un anunci oficial, les possibilitats de replantejar o rectificar la decisió són complicades, ja que el tancament té a veure amb el repartiment del pastís de Nissan i Renault pel que fa als mercats". A més, ha confirmat que, "si es consuma la marxa, es perdran 3.200 llocs de treball directes i 23.000 de subcontractes i mà d'obra externa, en aquest cas d'afectats de manera més indirecta".
El responsable d'Indústria de Comissions Obreres ha dit que "la pandèmia no ajuda que la situació sigui més favorable, però està clar que aquesta decisió estava presa fa molt de temps". Igualment ha explicat que "s'ha fet un estudi complet sobre els reptes de el sector de l'automoció, que són per a una producció de vehicles menys contaminants, i aquesta transformació costa diners". Tomás Díaz ha revelat que els representants dels treballadors de Nissan "han parlat amb la Generalitat, amb el govern espanyol i amb la mateixa empresa per a una adaptació a la producció del cotxe elèctric i la cura de medi ambient". Ha afirmat, a més, que "l'impacte en el consum de l'entorn (bars, restaurants o altres locals), en una ciutat tan gran com Barcelona, potser no es nota tant com en ciutats més petites, però és evident que qualsevol decisió d'aquestes característiques té una repercussió important en l'economia i en les famílies".
Finalment, Tomás Díaz ha assegurat que té "esperança que la feina que s'està fent amb la direcció doni seus fruits". El dirigent sindical ha destacat que "Nissan i els seus treballadors han demostrat una preparació per a la producció" i "estan preparats per al futur". Ha apuntat que "és un error abandonar aquest projecte, perquè els membres de la plantilla volen seguir treballant". També ha apuntat la possibilitat que "possibles inversors poden sentir-se atrets per la planta, que és atractiva".
Es pot escoltar AQUÍ el prograa El Mirador de l'actualitat d'aquest dijous 28 de maig
Més actualitat
SOCIETAT
"Sembla que ningú vulgui aprendre català i la realitat és que la població migrada genera una demanda que no rep resposta"
En una entrevista al programa El Matí a Ràdio Estel, la consellera Mònica Martínez Bravo aposta per donar “totes les eines possibles perquè tothom aprengui català” abans de convertir-ho en un requisit, tal com exigeix Junts en el traspàs de competències
19 desembre 2024
Redacció,