El govern de Pedro Sánchez va aprovar fa un mes, per àmplia majoria, els pressupostos generals de l'Estat que contemplen una inversió de més de 1.000 milions d'euros per a Rodalies Catalunya, la més alta que s'ha fet mai fins ara a la xarxa ferroviària catalana.
El coordinador de l'oficina de Rodalies a Catalunya, Pere Macias, ha lamentat, en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', que l'Estat Espanyol hagi trigat tant en invertit en la xarxa convencional. "Durant molts anys no es van comprar trens, per la qual cosa la flota s'ha descapitalitzat i això s'havia de revertir", ha apuntat Macias, que ha afegit que "en una dècada s'ha de fer el que no s'ha fet en 18-20 anys" i que "el pla de Rodalies consisteix a planificar el que hi haurà en la dècada següent". En aquest sentit, Macias ha indicat que les obres s'han de fer com més aviat millor i ha remarcat que s'ha d'informar bé als usuaris de com els pot afectar les obres per tal que aquests s'organitzin el millor possible.
Sobre les obres de l'estació de Sants que han de començar l'any que ve, Macias ha explicat que, sempre que sigui possible, es faran a la nit o durant el cap de setmana, per afectar el menys possible l'usuari. El coordinador de l'oficina de Rodalies de Catalunya ha detallat que l'any 2019 es van transportar aproximadament 410.000 passatgers i ha afegit que el que els demana l'Autoritat del Transport Metropolità, que és qui fa els plans de mobilitat, és que l'any 2030 es puguin moure en Rodalies uns 600.000 usuaris, que és pràcticament un augment del 50%.
En aquest sentit, ha destacat que el pla de Rodalies es manté igual, però la xifra inicial d'inversió podria superar la inicial perquè el preu varia. "En tot cas, l'aval pressupostat de l'estat espanyol que està programat fins al 2025 és sòlid i s'estan duent a terme, en gran part, gràcies als fons Next Generation", ha sentenciat Macias.