En el darrer contracte per desenvolupar el projecte T-Mobilitat, el qual ha tingut accés aquesta emissora, s'estableix un calendari amb 3 fases, la primera de les quals ja està en marxa. En ella es preveu fer les proves, implantar i desplegar la T-mobilitat en els 36 municipis de les 2 primeres zones de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l'anomenada Zona de Tarifa Plana, en uns cinc mesos. Les altres 4 zones, que comencen a Sitges, Martorell, Terrassa, Granollers i Mataró fins a Igualada. Manresa o Vic hauran d'esperar, com a mínim, fins a l'inici del 2023.
En aquest sentit, el secretari general del departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i de Territori, Ricard Font, ha manifestat en una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel' que, des del Departament de Polítiques Digitals, responsable d'aquesta implantació, espera que es pugui accelerar la T-Mobilitat "com més aviat millor". "Com que Polítiques Digitals és ara responsable d'aquesta implementació, la podem accelerar i ho podem fer al més aviat possible. Però hem d'apuntar bé els problemes reals i el problema real és que és necessària una implantació de més oferta", ha dit Font a Ràdio Estel.
El contracte, signat el 30 de juliol pel director general de l'Autoritat del Transport Metropolità, Pere Torres, estableix un procés total que pot arribar als 30 mesos amb una possible pròrroga de 6 més. També avança que a principis de 2023 es procedirà a la retirada progressiva dels títols actuals amb banda magnètica. L'ATM ha indicat a Ràdio Estel que no s'atreveixen a donar el calendari com a definitiu, tot i que el que apareix al contracte és molt clar. De fet, l'ens responsable del transport metropolità assegura que en temes de calendari, només poden dir que la superació de cada fase determinarà l'inici de la següent.
La T-Mobilitat hauria d'haver començat a funcionar l'any 2017, però s'ha anat prorrogant la seva posada en marxa a dates com el 2021, el 2022 i ara, segons aquesta darrera previsió, el 2023. Els retards han ocasionat ja pèrdues de més de 30 milions d'euros.